piątek, 18 października 2013

SAUNA i jej zalety

Wczoraj dzień był udany. Cały dzień czułam się dobrze i pojechałam na saunę. Tak dawno tego nie robiłam ;-) Trochę się martwiłam, ze coś mnie może złapać, ale to były tylko myśli.

ZALETY SAUNY

  • gruczoły łojowe odblokowują się, a organizm pozbywa się nadmiaru sebum
  • sauna sprzyja osobom odchudzającym się (pomaga również w walce z cellulitem i niedoskonałościami skóry)
  • z organizmu wraz z potem wydalana jest nadmierna ilość soli, co zapobiega zatrzymywaniu wody i puchnięciu
  • tkanki są lepiej ukrwione, a cera- dotleniona
  • skóra staje się gładka
  • organizm wolniej się starzeje
  • wydalamy nieczystości, metale ciężkie i toksyny
  • dzięki wytwarzanej w saunie większej ilości endorfin jesteśmy bardziej zrelaksowane
  • zastosowane po wyjściu z sauny kosmetyki lepiej się wchłaniają
  • podczas kąpieli w saunie obniżone zostaje ciśnienie tętnicze krwi, więc saunę poleca się osobom z podniesionym ciśnieniem
  • Sauna pozytywnie działa na kondycję psychiczną i fizyczną, relaksuje.
  • Daje efekt masażu mięśniowego, szczególnie przydatny dla osób narzekających na "łamanie w kościach".
  • Ułatwia aktywność hormonalną.
  • rozregulowanie systemu nerwowego (nerwica żołądka, nerwica serca)

  • Sauna zalecana jest w następujących jednostkach chorobowych:
    • przewlekłe schorzenia gośćcowe, łagodzi dolegliwości reumatyczne,
    • zwyrodnienie stawów,
    • nadciśnienie tętnicze I i I/II (wczesny stan chorobowy),
    • stany pourazowe narządu ruchu,
    • trądzik,
    • przewlekłe stany zapalne narządów rodnych.
    Przeciwwskazania.
    Zawsze przed skorzystaniem z sauny należy przede wszystkim skonsultować się z lekarzem. Nie należy korzystać z sauny bez konsultacji w szczególności, jeśli cierpimy na następujące dolegliwości:
    • choroby skóry o przebiegu ropnym, z owrzodzeniami,
    • padaczka i stany psychotyczne,
    • ostre stany gorączkowe,
    • skłonność do krwawień,
    • schorzenia przewlekłe tj. gruźlica, choroba nowotworowa, choroby nerek, wątroby oraz niedokrwistość,
    • ostre i przewlekłe choroby zakaźne oraz stwierdzone ich nosicielstwo,
    • ciąża powikłana zatruciem ciążowym lub niedokrwistością,
    • zaburzenia wydzielania wewnętrznego, takie jak nadczynność gruczołu tarczowego, obrzęk śluzowaty oraz niedomogi kory nadnerczy,
    • choroby układu krążenia, w tym stabilna i niestabilna choroba wieńcowa, stany po przebytym zawale mięśnia sercowego, stany po wylewach krwawych, uogólniona miażdżyca, zarostowe schorzenia naczyń krwionośnych oraz zakrzepowe zapalenie żył,
    • jaskra
    JAK KORZYSTAĆ Z SAUNY?


     
    Rzeczy, które potrzebujesz:
    ręcznik, klapki, żel do mycia ciała, woda mineralna

    1.Prysznic
     
    Przed wejściem do sauny należy się dokładnie umyć. Wszystkie nałożone na ciało środki kosmetyczne(np. balsamy) utrudniają wydalanie potu.
     Przed wejściem do sauny należy ściągnąć wszystkie metalowe przedmioty (kolczyki, łańcuszki, pierścionki) ponieważ mogą nas one poparzyć.
    2 Wybór ławeczki

    Sesję w saunie należy rozpocząć od ławeczek znajdujących się niżej. Najlepiej jest się położyć na ławeczce tak, aby całe ciało znajdowało się na tym samym poziomie. Pozycja powinna być wygodna, zapewniająca całkowity relaks. Po kilku minutach możemy zmienić na ławeczkę wyżej położoną gdzie jest cieplej. Jednorazowa wizyta w saunie powinna wynosić około 5 do 15 min.

    Jeśli używamy sauny publicznej powinniśmy obowiązkowo leżeć lub siedzieć na ręczniku. Pot będzie wsiąkał w niego a nie w ławeczkę. Siadanie na deskach w saunie gołym ciałem jest bardzo niehigieniczne.

    Do sauny powinniśmy chodzić w klapkach (w saunach publicznych bardzo łatwo nabawić się jakiejś choroby skóry np. grzyb, kurzajki itp.).

    3Prysznic

    Gdy poczujemy przegrzanie wychodzimy z sauny i bierzemy zimny prysznic. Prysznic należy brać na przemian wodą ciepłą i zimną. Naprzemienny prysznic po gorącej sesji w saunie poprawia nasze krążenie oraz wzmacnia system odpornościowy organizmu.
    4. Powrót do sauny

    Do sauny możemy wracać 2-3 razy.
    5. Końcowy prysznic

    Po skorzystaniu z sauny należy iść pod zimny prysznic jednak należy stopniowo zwiększać temperaturę wody, aby temperatura naszego ciała powróciła do stanu wyjściowego. Lodowaty końcowy prysznic może spowodować jedynie dalsze pocenie się ciała oraz bóle głowy.
    6. Odpoczynek

    Po saunie powinniśmy się położyć i odpoczywać przez około 15 min

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz