czwartek, 17 października 2013

UCISK SZYI, ĆWICZENIA ROZLUŹNIAJĄCE

Jeny! Czuję się jakbym miała na szyi stelaż jakiegoś wielkiego domu. Ucisk w potylicy jest zbyt silny!

SPOSOBY NA ROZLUŹNIENIE MIĘŚNI KARKU!


CWICZENIE 1

Połóż się na plecach. Ugnij nogi w biodrach i kolanach, stopy postaw na szerokość stawów biodrowych. Z wdechem wyprostuj i wydłuż odcinek szyjny kręgosłupa – skup się na uczuciu wydłużenia szyi ,  wyobraź sobie że głowa oddala się od klatki piersiowej.
Z wydechem przyciągnij brodę do dekoltu. W trakcie ćwiczenia nie powinno się unosić głowy, pamiętaj żeby zostawała ona w kontakcie z podłożem.

 CWICZENIE 2

Uwaga dzięki niemu rozluźnisz również  mięśnie twarzy i żuchwy.
Pozycja jak w poprzednim ćwiczeniu. Czubkiem nosa rysuj małe kółka lub też leżące ósemki. Zawsze pamiętaj żeby wykonać ćwiczenie w obu kierunkach. Pamiętaj głowa cały czas pozostaje w kontakcie z podłożem.

CWICZENIE 3

Za pomocą dłoni splecionych na czole przeciwstawiamy się ruchowi głowy do przodu.

CWICZENIE 4

Dłonie splatamy na potylicy i staramy się nie dopuścić do ruchu głowy do tyłu.

ĆWICZENIE 5

Ręką opartą na skroni przeciwstawiamy się skłonowi bocznemu głowy. Dla ułatwienia drugą rękę opieramy na biodrze. Po wykonaniu jednej serii ćwiczeń zmieniamy dłonie i ćwiczymy skłony w drugą stronę.

ĆWICZENIE 6

Za pomocą dłoni splecionych pod brodą, pokonujemy jej opór.

ĆWICZENIE 7

Ręką opartą na skroni blokujemy skręt głowy w jedną stronę. Drugą rękę kładziemy na biodrze. Następnie zmieniamy ułożenie rąk, ćwicząc skręty z oporem w drugą stronę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz