piątek, 20 grudnia 2013

Czy wiesz, że jesteś wyjątkowy w swoim jestestwie?

Głównym problemem nas, ludzi dotkniętych problemem niskiego poczucia wartości jest brak wiary we własne umiejętności i przekonanie o wyjątkowości innych i naszym "niezasługiwaniu" na:

*bycie z nimi,
*przyjaźń,
*stanowisko i tak dalej.

To rodzi te nasze niezdrowe zachowania:

  • kochanie za bardzo
  • unikanie kochania
  • uznawanie ze awans nam się nie należy
  • wykorzystywanie przez znajomych
Prawda jest inna. My jesteśmy wyjątkowi, jedyni w swoim rodzaju i nikt nie mam prawa nam tego odbierać. Ja już rozpoczęłam swoją walkę o miłość własną. Zaczynam powoli kochać się za bycie samą sobą. Nie jest łatwo, za długo żyłam w cieniu, ale kto powiedział, że proces samoświadomości będzie lekki? Zawsze mogę założyć ręce i powiedzieć, że miałam ciężkie dzieciństwo, więc mam prawo do cierpienia. Będę miała racje, ale czy to mi pomoże. Nie.

Otóż nie toczę już żadnych wojen. Patrzę na rzeczy obiektywnej i uśmiecham się do ludzi.
Jestem dobra w różnych rzeczach, w innych mniej i tak ma być. Mogę się doskonalić i mogę poruszać się przez życie zgodnie z podstawowymi wartościami, ale świata nie zmienię. Na szczęście ja mam wpływ na siebie.

Krzyczę, więc że jestem. Ja. Jedyna w swoim rodzaju istota. Kocham moje zalety, ale i wady.





6 komentarzy:

  1. Piękne i mądre słowa, mam nadzieję, że ja też będę kiedyś potrafiła spojrzeć na siebie w ten sposób, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam nadzieje. Ze wszyscy bedziemy mogli tak powiedziec. Milego dnia

    OdpowiedzUsuń
  3. jesteśmy wyjątkowi? Niekoniecznie. Wszyscy jesteśmy ulepieni z tej samej gliny, jedyne, co nas różni, to zachowania spowodowane doświadczeniami, różnicami kulturowymi i genetycznymi. Nikt nie jest "jedyny w swoim rodzaju".

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedne wgd Ciebie, a wdg mnie te właśnie różnice powodują, że jesteśmy BARDZO inni. Sztuka to nie starać się dorównać innym, tylko być sobą i lubić się.

    OdpowiedzUsuń
  5. każda osoba, która jest SOBĄ i jest szczęśliwa będzie odbierana jako WYJĄTKOWA; mi również podoba się co napisałaś w tym poście, bo to samo sedno wszystkich naszych problemów

    OdpowiedzUsuń