czwartek, 1 września 2016

ZAUFANIE do siebie i TRENING UWAŻNOŚCI

Dzieci mają wyjątkową zdolność do uważności na tu i teraz. Nie mają wdruków (utartych opinii), doświadczają wszystko w teraźniejszości to od nich powinniśmy się uczyć spokoju wewnętrznego.



Zaufanie do siebie.

Temat pomijany, a jednak ważny. W moim przypadku bardzo ważny, brakrakowało mi zaufania do samej siebie. Szukałam potwierdzenia większości prawd w otoczeniu, które przecież ma swoje wizje niekoniecznie zbieżne z moimi. Następstwem tego było budowanie tożsamości wielorakiej i łatwe odchodzenie od wcześniejszych przekonań. Teraz pracuję nad tym by opierać sie na sobie, mimo że mogę popełnić błędy, będą to MOJE BŁĘDY. Na nich zbuduję własne przekonanie, a nie udam sie do "doradcy", który wypełni moje wątpliwości.
Tutaj od razu zaznaczę, by nie popadać w absurdy, czasami warto sie kogoś poradzić, ale wszystko z umiarem. Uwierzcie, że sami znamy odpowiedzi.
Oczywiście to wszystko zdaje się trudne, gdy nie posiadamy uważności, nasze umysły zaprzątają utarte schematy, a podświadomość wciąż pracuje na wysokich obrotach.

"Karolina wciąż rozważała swoje życie. Co się stanie jak spotka się z Piotrem, czy będzie oczekiwał od niej czegoś więcej? Jest przerażona tym, że jej poprzedni związek nie wyszedł, wiec stara sie wymyśleć sposób, by nie popełnić tych samych błędów. Wpada w pułapkę perfekcyjności, wypiera swoje słabsze ja, bo teraz musi postarać sie jeszcze bardziej, by tym razem wszystko się udało. Nie sposób zapomnieć, że Karolina martwi się wieloma rzeczami i jej umysł ciągle pracuje na wysokich obrotach"

Jak widać po powyższym przykładzie. Dziewczyna nie ma w ogóle odpoczynku, który jest przecież tak ważny, by móc efektywnie oceniać rzeczywistość. Cały czas stara sie być lepszą wersją samej siebie. Kryzys skłonił ją do wglądu w swoje emocje i odkryła mechanizmy, które ją tu zaprowadziły, a to obudziło niepokój (a miało uspokoić). Chce wiec znaleźć odpowiedzi na większość pytań i dręczących ją wątpliwości. Jednak istnienie mechanizmów oznacza dla niej to, że nie może sobie ufać. Chodzi więc do psychologa, czyta książki, ulepsza swoje działania, ale te myśli galopują jak wystraszone stado koni. STOP. Trochę myślenia, jest nam potrzebne, ale nie niekończąca sie debata wewnętrzna. Zaraz pewnie zauważycie, że wszystko fajnie, ale nie mam nad tym kontroli!!!

Masz, jeśli nie nad myślami to nad zachowaniem. Uważność można praktykować dzięki różnym formą medytacji (zarówno tych prostych, jak i bardziej zaawansowanych). Organizmowi powinno się również dostarczać odpowiednią dawkę, wysiłku. Jeśli nie masz siły zrób 10 minutowy spacer! Staraj się robić go regularnie. Trening uważności to też zwracanie uwagi na rzeczy dziejące się teraz. Promienie słońca, praca, znajomi, myśli o tym co mam już teraz, za co mogę być wdzięczna, w czym czuję się dobrze i dojrzenie tego, że właśnie teraz jestem najwspanialsza, jestem kurna zajebista, a tego nie widziałam.

Mój obszar pracy na ten moment będzie ofiarowanie ludziom siebie (mogą być to porady, drobne prezenty, wsparcie), dla samej przyjemności dania i nie oczekiwanie niczego w zamian. Postaram sie skierować swoją uważność właśnie na to!

Dziękuje za Waszą chwilę uwagi, moge popełniać błędy w tekście, gdyż publikuję tekst zaraz po napisaniu, by czysto wyrzucić myśli, które we mnie się dzieją. Oczywiście, mam też skłonności do dysleksji, wybaczcie.